Dadaism deplin la Teatrul Național din Cluj

 

Avangardiștii clujeni din familiile Ion Pop și Pop-Curșeu nu puteau rata centenarul Dada de anul trecut, pentru care au pregătit minuțios (de la scenariu la regie și chiar actorie) una dintre cele mai reușite reprezentări dramatice dedicate curentului ce a încurcat metafizica artei tradiționale în secolul trecut și a udat semințele artei moderniste.

Vie și plină de culoare, într-un aparent sincretism artistic, piesa e de fapt un tot ce surprinde convingător „esența” dada, într-un parcurs cronologic vioi, de la plecarea lui Tristan Tzara din Romania, la seratele din Cabaret Voltaire, pană la autodizolvarea curentului. Filmul-colaj al aventurii dadaiste nu e nici prea rapid, nici plictisitor, nu pierde spectatorul, si nici mesajul. Actorii sunt naturali, degajați și veseli (puteau fi altfel?), și țin privitorii conectați la manifestele dada, poemele, cântecele negre, în fond, la întreaga aventură existențială și artistică a curentului.

Dacă doriți o mică evadare din „suprarealismul” zilei, în bucuria autentică a jocului aparențelor, „Tzara arde și Dada se piaptănă” e o bună ocazie pentru o destindere artistică ușoară, dar deloc simplistă.

 

Tzara arde si Dada se piaptănă

de Ion Pop, Ștefana și Ioan Pop-Curșeu

regia: Ștefana Pop-Curșeu

Distribuţia:
Tristan Tzara: Filip Odangiu
Sf. Gargal, Marcel Iancu și alte personaje: Rareș Stoica 
Sf. Casdoas, Hugo Ball și alte personaje: Catalin Codreaun
Sf. Govdela, Richard Huelsenbeck și alte personaje: Cristian Grosu
Maya și ale personaje: Stefana Pop-Curseu

DistribuieShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on RedditEmail this to someone